analizaphotography

tri-x

Posted in Uncategorized by analiza on 21 kwietnia 2010

Wczoraj w moje łapki nareszcie trafiły długo już (za długo?) wegetujące w lodówce klisze. Moje odczucia po obejrzeniu efektów są mieszane.
Z jednej strony kodak (trix) wygrywa z ilfordem jeśli chodzi o kontrastowość i ogólne wrażenia estetyczne, z drugiej jednak strony ja widzę tu jedno wielkie ziarno.
A o ile kontrast conieco uratują suwaczki w Psie, z ziarnem za dużo nie zdziałam.
W sumie do holgi pasuje idealnie
. Wszystko da się naprawić – następnym razem zamiast 400tki kupię 100tkę i wtedy przekonamy się o ziarnistości tego materiału. Tak czy inaczej na razie w kategorii BW mamy remis. W kolorze natomiast zdecydowanie nad, dotychczas używaną przeze mnie, realą pod każdym względem góruje superia x-tra :)
Chyba zacznę prowadzić bardziej sumienne statystyki – dla potomności i ku przestrodze :)

Dziś też – po obrobieniu wszystkich 3 klisz, z obolałymi paluszkami od klikania – zaczęłam się zastanawiać nad tym, jaką radość sprawiają mi te zamknięte w jpegach obrazki.
MOJE OBRAZKI.
M O J E .
Jaka dumna jestem z siebie, kiedy widzę, że spośród tych 12 klatek choć jedna jest godna uwagi, i jak obojętnie podchodzę do tych drugich, też przecież moich, ale cyfrowych i martwych.
…i chociaż naświetlenie wchodzą zawsze-nie-z-tej-strony-co-trzeba, chociaż ziarno psuje piękne twarzyczki modelek, a Pan z Labu jak zwykle krzywo wsadza kliszę do skanera i ucina dół/bok/górę zdjęcia, chociaż mam czasem ochotę rzucić to wszystko w pierony…

…to… no…
…sami wiecie…

____
a tak całkiem poza tym to muszę oszczędzać te najnowsze, bo w maju wyłączam się fotograficznie. W zawieszeniu pozostaje tylko jeden projekt – okładka pierwszej płyty młodego /dosłownie i w przenośni/ jędrzejowskiego zespołu rockowego, łaa! :) [ Btw. jeśli jesteś basistą i chcesz grać – zgłaszaj się do chłopaków ]
przedstawiam Państwu:

-> Overdose :)

Skomentuj

