analizaphotography

ballady o (bez/niesz)czelnej kasecie…

Posted in photography by analiza on 16 sierpnia 2010

…ciąg dalszy…

Wybrawszy się niedalej jak półtora miesiąca temu na plener do fotogenicznych Chęcin miałam jeden plan: unikać zaświetleń kliszy. Wiązało się to bezpośrednio z uciekaniem od silnego bocznego światła, opatulaniem ‚chorej’ kasety wszelkimi dostępnymi akurat po ręką uszczelniaczami / jak np. czyjaś bluza, chusta, rękaw :P / oraz innymi,
mniej lub bardziej, mądrymi pomysłami.
Cel był oczywisty, i – wydawało się – możliwy do osiągnięcia. Wystarczyło jedynie zakryć światłonieszczelny element kasety, ot zwykła kosmetyka…

Jak jednak widać, moje ‚kosmetyczne’ zabiegi okazały się bezskuteczne, na dodatek wywołały wśród plenerowiczów pobłażliwe uśmiechy, co ostatecznie przekonało mnie, że…. noł łej, z kasetą człowieku NIE WYGRASZ !
:)

zastanawiam się czy tylko ja mam takie drastyczne przejścia ze swoim sprzętem, czy może inni fotografujący cierpią w ciszy?

komentarzy 5

Subscribe to comments with RSS.

  1. sylviaanna said, on 17 sierpnia 2010 at 10:44

    Temat zaświetlania jest mi bliski, nawet bardziej niż bym chciała :) Próbowałaś zmieniać kasety? Jeśli tak a efekt na zdjęciach jest taki sam to stawiam na inny problem. Zresztą trafiłam kiedyś na forum, gdzie ktoś opisywał identyczny przypadek i wniosek był taki, że to raczej nie kaseta, być może migawka. Przy czym cokolwiek by to nie było, efekt jest tak uroczy, że na pewno bym się go nie pozbywała

    P.S. Piękne zdjęcia

    • analiza said, on 17 sierpnia 2010 at 11:31

      Niestety mam tylko 1 kasetę, więc nie mam jak sprawdzić, ale to (na 99,9%) ona jest przyczyną, zwłaszcza, że zaklejona szczelnie nie powoduje tych… ‚farfocli’.
      Oczywiście zdążyłam już pokochać jej wybryki, dlatego nie mam sumienia jej ‚popsuć’ zaklejając na stałe nieszczelne miejsce… :) Cóż, trzeba zainwestować w drugą kasetę, taką, która nie będzie sprawiała tyle niespodzianek :)

      p.s. dziękuję :*

      • sylviaanna said, on 17 sierpnia 2010 at 11:59

        Rozważ zakup kasety do hassela, taka jest opinia osoby, która zajmuje się moim kievem. Jej budowa powoduje, że nie ma tego typu historii. Takiej kasety nie można już potem używać z hasselem ale z kievem działa podobno bez zarzutu.
        Albo nie kupuj, farfocle są absolutnie genialne i sama chciałabym mieć podobne :) A przy wysokim poziomie Twoich zdjęć jest to dodatkowy atut

  2. filhalandilas said, on 16 sierpnia 2010 at 11:49

    No mi też Kiev ciekł, ale nie tak interesująco jak u Ciebie :D
    Z daleka widać że Twoje, też bym z tym nie walczył.

  3. buddabar said, on 16 sierpnia 2010 at 11:35

    tak pieknej nieszczelności bym nie usuwał


Skomentuj

