analizaphotography

etiologia farfocli

Posted in zaświetlenie kliszy by analiza on 3 listopada 2010

Raz na jakiś czas na różnych portalach ktoś zadaje mi pytanie o charakterystyczne zacieki pojawiające się na niektórych moich fotografiach. Raz na jakiś czas muszę więc owemu tłumaczyć, że to nie PS tylko nieszczelna kaseta je powoduje, że moja ingerencja w te cuda jest znikoma, a efekt nie zawsze akceptowalny ( swoją drogą niektórzy bywają bardzo uparci w wykazywaniu mi, że to wszystko to tylko pędzle w programie graficznym :) Ostatecznie jak stwierdził WG moja kaseta na pewno ma plugin ‚Add Farfocle 2.0’ :D ). Sucha teoria bywa czasem zawodna postanowiłam więc pomóc zdezorientowanym w zrozumieniu tego procesu, używając zdjęcia wykonanego dawno temu przez Anchora.
Na zdjęciu widzimy zaznaczony na czerwono wlot szyberka. Za nim wewnątrz kasety znajduje się naciągnięta klisza z klatką czekającą na naświetlenie. Po wyjęciu zabezpieczającego metalowego szyberka klisza zostaje narażona na dodatkowe, nieregularne naświetlenia; narażenie to trwa do momentu ponownego go umieszczenia w kasecie.

 

na zdjęciu: ja i mój kiev

Czasem też ktoś pyta mnie dlaczego niektóre zdjęcia, choć pochodzą z jednej sesji, są idealnie czyste i wolne od świetlnych rewolucji a inne wręcz przeciwnie. Otóż jestem bliźniakiem /czyt. znak zodiaku/ i jako bliźniak jestem z natury pomysłowa, choć równocześnie bardzo leniwa. Dlatego kiedy znajduję w sobie pokłady energii i chęci zasłaniam wlot szyberka wszelkimi dostępnymi uszczelniaczami – od taśm po ścierki, na rękawach bluz cudzych kończąc. Kiedy chęci brak – szczelina pozostaje niezaklejona a efekty znamy wszyscy :)
Znów by nie być gołosłownym:

 

uszczelniacz: ścierka kuchenna pospolita

:)

Jedna odpowiedź

Subscribe to comments with RSS.

  1. KoSmo said, on 3 listopada 2010 at 20:03

    No, to pozostaje Ci jak w Holdze kupic w Tesco kilka rolek tasmy izolacyjnej czarnej… :)


Skomentuj

